ورود برای افراد بالا و پایین شهر یکسان می باشد !

وبلاگی برای شما دوستان و همه ایرانیان عزیز در سراسر جهان

ورود برای افراد بالا و پایین شهر یکسان می باشد !

وبلاگی برای شما دوستان و همه ایرانیان عزیز در سراسر جهان

چند ترفند جالب برای ویندوز (۲)

سلام دوستان عزیز

واقعیت این است که من همیشه در نصب نرم‏افزارهاى درایو zip خود مشکل داشتم و خیلى وقتها هم زمان خود را صرف رفع صفحه آبى رنگ ویندوز XP که با اتصال یک هارددیسک Peerless USB External ظاهر شده کردم. ولى خوشبختانه Peerless یک هاردیسک خوش رفتار بود و فهمیدم که اگر سیستم را با یک هارد Peerless از پیش نصب شده بوت کنید، مشکلى نخواهید داشت. ولى اگر بعد از بوت شدن آنرا به سیستم متصل کنید، به هرحال باید مشکلات بعدى را هم خودتان یکجورى حل کنید!

کار با Peerless بدون شک راحت است و من آنرا براى انتقال یک خروار داده بین سرویس‏دهنده محل کارم و ویندوز XP سیستم منزل خود استفاده مى‏کنم. لذا پس از ریختن فایلها روى آن، در منزل دست به کار شده و یکهو متوجه شدم که یادم رفته بود که Hot-Plugging خیلى هم درست نبود و باید سیستم را از نو با این وسیله متصل شده بوت مى‏کردم و به همین خاطر هم صفحه آبى رنگ ویندوز XP دوباره ظاهر شد. خب شاید مثل ما فکر کنید که با یک بار بوت کردن مشکل حل مى‏شود، ولى متأسفانه اینطور نشد. حتى بعد از بوت هم، صفحه Blue Screen of Death(BSOD) را دیدم. دوباره سعى کردم و یک بار دیگر بوت کردم، ولى باز هم هیچى ظاهر نشد که دلم خوش شود. اعصابم خرد شده بود چون به عنوان ابزار Backup خوب از آن استفاده کرده بودم و حالا هیچ چاره‏اى نبود جز خواندن اطلاعات آن. و همچنین اطلاعاتى روى آن بود که بدون شک باید در جاى دیگرى هم نگهدارى مى‏شد. خب چه کار باید مى‏کردم؟ عقل حکم مى‏کرد که مراحلى را قبل از روشن شدن سیستم طى کنم. باید Safe Mode را آزمایش مى‏کردم (که با فشار کلید F8 در زمان بوت ویندوز XP ظاهر مى‏شود) و خوشبختانه Safe Mode جواب داد. وقتى در محیط Safe Mode سیستم بالا آمد، بهتر بود که نرم‏افزار Iomegaware که همچون راه‏انداز آن هارددیسک بود را Uninstall کنم. یا شاید بهتر بود که از طریق گزینه System Restore آنرا به حالتى که هفت پیش داشت برمى‏گرداندم. اما من راه‏حلى بهتر از به کارگیرى Safe Modeبرگزیدم، آن همه درایوها و سرویسهاى بارگذارى شده را نشان مى‏دهد. در وضعیت فعلى خیلى بعید بود که درایور IOMDISK قبل از کله پاشدن بارشده باشد. بنابر ویژگیهاى آن، Storage Iomega Disk Filter For filtering All Mass Devices وجود داشت که احتمالاً مشکل مربوط به این بود.

اما متأسفانه Safe Mode مشکل ما را حل نکرد و من هنوز هم صفحه آبى رنگ معروف را مى‏دیدم. یواش یواش ههه چیز داشت بدریخت‏تر مى‏شد و داشتم راستى راستى تب مى‏کردم.

اما نه، نگران نباشید، همیشه گزینه Last Known Good Configuration در Safe Mode وجود داشت. این گزینه را انتخاب کنید و امیدوار باشید که ویندوز XP بدرستى بوت مى‏شود ولى اگر نشد چى؟ براى حل این مشکل جدى واقعاً باید یک PC دیگر در اختیار داشته باشید و به اینترنت متصل شوید و ساعتها روى اینترنت جستجو کنید. من هم خیلى جدى شروع به جستجوکردن بهترین راه براى بازیابى داده‏هایم کردم. شما خیلى سریع در این جستجوها متوجه مى‏شوید که ویندوز XP با ویندوز 98 خیلى متفاوت است.

مثلاً باید بگوئیم که سیستم من یک NTFS داشت نه یک FAT23، لذا نمى‏توانستیم خیلى راحت از یک فلاپى بوت کنیم و اطلاعات موردنظرم را روى رسانه قابل حمل کپى کنیم.

 

 

 

 Designed By : TeAm HaCkEr DeLNoBaHaR

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد